Jun 13, 2018

Ngadu: Good job. You didn't cry today.

Hey. Pada malam yang hampir ke penghujung Ramadhan ni. Kita nak mengadu.

Terasa sangat kesunyian pada malam-malam camni. Selalunya ditemani la wasap-wasap oleh seseorang yang aku suka. Tapi sekarang, tak dah.

Aku kenal ngan orang ni, tak jadi. Kenal ngan orang tu, tak jadi. Selalunya dia akan jadi hambar lepastu. Aku tak paham mana silapnya. Mana salahnya. Mana kekurangannya. Aku kalau bab-bab feeling ni aku tak boleh biarkan. Aku suka dengan perasaan bunga-bunga, mandi tak basah makan tak kenyang camtu. So nak kata kita meqenyam...lantak la hai.

Kenapa eh jadi macam ni. Aku takut sangat dengan hati manusia ni. Tiba-tiba je berubah. Aku paling tak suka kalau seseorang tu kecewa dalam diam, tak nak bagitau aku lalu dia pun berdiam aje. Lepas tu jadi hambar. Paling pantang macam ni. Tak pernah la kalau tak lalui benda-benda macam ni.

Aku penat tau nak berkenalan balik. Kadang-kadang tu kan tengok orang yang dah bertahun-tahun kenal. Kesana ke sini pergi sama-sama. Support kerja masing-masing tu yang aku cemburu. Bukan jenis nak mencari laki, cari husband..kalau yang tu siapa-siapa pun boleh jadi husband. Tapi aku nak cari 'sahabat'. Bukan semua orang boleh terima kita. Perangai kita, personaliti kita, family kita, kekurangan, kisah-kisah gelap. Semua lah. Jadi kalau jenis yang tak boleh terima ni aku takut sangat. Yela. Penat-penat kita ni dah kenal tapi tetiba dia macam tak leh terima dalam diam. Last-last hambar. Tak ke buang masa berkenalan camtu? Tak berkenan lagi dah, bagitau. At least tak buang masa masing².

Macam mana semudah anda nak pickup line, sepatutnya semudah la anda minta untuk buat hal masing-masing. I don't like being in a hambar situation, dont like talking with hambar person who doesn't like me anymore...pokoknya kalau dah hambar tu memang seseorang tu dah tak nak dekat kita. Dia nampak kekurangan kita, dia kecewa dalam diam but then he didn't tell me what happened. Leaving me with so many questions in my head. My head hurts. But my heart hurts even more.

P/s: i type this in a phone so the typos are everywhere.

No comments: